5 ok, hogy miért fogyassz cukormentes fagylaltot – a cukormentes fagylalt előnyei

Bár a fagylalt szezontól függetlenül sokunk kedvenc desszertje, a meleg idő beköszöntével a legtöbben nem tudunk betelni vele.

Egy-két gombóc ebéd után, aztán a délutáni séta során ismét jól esik egy nyalat, majd a langyos esték lezárására is ideális finomság a fagyi.

5+1 ok, amiért imádjuk a fagylaltot

Te is ennyire rajongsz a fagylaltért?

Akkor érdemes megfontolnod, hogy a klasszikusok helyett a cukormentes fagylaltot válaszd. Ha kételkedsz, megmutatjuk, milyen egészségügyi problémákat okozhat a túlzott cukor fogyasztása.

A cukormentes fagylalt íze miatt pedig ne aggódj! Van, aki úgy készíti, hogy észre sem veszed a különbséget.

5 egészségügyi probléma, amit a túlzott cukorfogyasztás okozhat

Súlygyarapodás

Az elhízás népbetegség és a hozzáadott cukrot tartják emiatt a fő bűnösnek. A klasszikus fagyiból sem hiányzik a cukor, hiszen az íze és az állag miatt nélkülözhetetlen. Azaz csak volt.

A fruktóz (cukor) egy egyszerű cukor, ami növeli az éhséget és akadályozza a leptin nevű hormon működését, ami az éhségérzet szabályozásáért felelős. Ha túl sok cukros ételt, italt vagy fagyit fogyasztasz, az hízáshoz vezethet.

Növeli a szív-, és érrendszeri betegségek kockázatát

A magas cukortartalmú étrend számos betegség - köztük a szívbetegség - megnövekedett kockázatával társul.

A kutatások szerint a magas cukortartalmú étrend elhízáshoz, gyulladásokhoz és magas triglicerid-, vércukor- és vérnyomásszinthez vezethet, ami a szívbetegségek legnagyobb kockázati tényezői.

Növeli a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát

Az elhízást, amelyet gyakran a túl sok cukor elfogyasztása okoz, a cukorbetegség legnagyobb rizikófaktora.

A folyamatos, magas cukortartalmú ételek fogyasztása rezisztenciát vált ki az inzulinnal - a hasnyálmirigy által termelt hormonnal szemben -, amely szabályozza a vércukorszintet.

Az inzulinrezisztencia megnöveli a vércukorszintet, és erősen megnöveli a cukorbetegség kialakulásának a kockázatát. Az inzulinrezisztencia speciális és cukormentes diétával és sporttal visszafordítható, a II-es típusú cukorbetegség sajnos már nem.

Pattanásokat okozhat

A pattanás, bár nem életveszélyes, a legtöbb ember rémálma, hiszen mindenki csodás és sugárzó megjelenésre vágyik. Az arcunkat pedig nem nagyon takargathatjuk.

A magas glikémiás indexű ételek gyorsabban emelik meg a vércukor-, és az inzulinszintet, ami fokozott olajtermelést és gyulladást vált ki a szervezetben. Mindez szerepet játszik a pattanások virágzásában is.

Ha szép bőrt szeretnél, válaszd a cukormentest!

Felgyorsíthatja a bőr öregedési folyamatát

A ráncok természetes velejárói az életünknek. Ahogy öregszünk, a kötőszövetek elvesztik rugalmasságukat, és a kor látható barázdákat hagy rajtunk.

A helytelen táplálkozás drámaian felgyorsíthatja a bőr öregedési folyamatait.

A cukor és a fehérjék közötti reakciók során úgynevezett AGE vegyületek keletkeznek, ami kulcsfontosságú szerepet játszik az öregedéseben. A magas finomított szénhidrát- és cukortartalmú étrend fokozott AGE termeléséhez vezet, ami a bőr idő előtti öregedését okozhatja.

Az AGE károsítja a kollagént és az elasztint, a bőr rugalmasságáért felelős fehérjéket.

Sokáig szeretnéd élvezni a feszes bőr szépségét? Válts cukormentes étrendre, és feledkezz meg a bőröd idő előtti megereszkedéséről.

A túlzott hozzáadott cukornak számos negatív egészségügyi hatása van. Bár kis mennyiségben a cukor nem ártalmas, a rejtett cukrok miatt sokszor észre sem vesszük, csak esszük.

Szerencsére van kiút a cukor csapdájából, ha egészségesebben szeretnél élni. Válaszd a feldolgozatlan ételeket, főzz, sportolj, csökkentsd a cukorfogyasztást, és ha teheted, válaszd a cukormentes megoldásokat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük