Így szüntesd meg a cukor utáni sóvárgást 3 lépésben

Érezted már úgy, hogy elepedsz egy falat édességért? Minden bizonnyal igen.

A cukor iránti sóvárgást az agyunk „jutalom” iránti vágya vezérli, nem pedig a testünk táplálékigénye. Éppen ezért olyan nehéz betartani az egészséges és cukormentes étrendet.

Így szüntesd meg a cukor utáni sóvárgást 3 lépésben

Ha képes vagy uralni ezt a sóvárgást és csak néha kényezteted magad cukros édességgel, az még rendben van.

A gond akkor kezdődik, ha nem tudod elképzelni a mindennapjaid cukorkák, csokik, sütik nélkül, és akkor még nem beszéltünk az édes főételekről és a rejtett cukorról sem.

Az egészségtudatos, cukormentes életmód azonban nem jelent egyet azzal, hogy remetemód elzárd magad minden földi jótól.

Íme három egyszerű lépés, amivel könnyedén csökkentheted a cukorsóvárgást a mindennapjaidban!

Válts egészséges ételekre

Fontos megértened, hogy a cukorsóvárgás nem egyenlő az éhséggel.

Amikor vágyakozol az édesség után, nem a tested kér energiát, hanem a lelked. Stresszelsz, szomorú vagy, unatkozol, megbántott valaki, hiányzik valami az életedből.

Számos oka lehet annak, hogy az agyad jutalmazni szeretné magát dopaminnal, ami egy boldogsághormon.

Amikor ez történik, nehéz ellenállni. Tudjuk.

Azt is, hogy ezt a hatalmas hajtóerőt kevesen képesek tartósan legyőzni. Amikor rád tör a sóvárgás, a lehető legjobb dolog, ha azonnal eszel valami egészségeset.

Szerencsés dolog ezért a konyhádat, a hűtőt, a fagyasztót és a kamrát alapélelmiszerekkel, zöldségekkel, proteinekkel és egészséges, cukormentes nasikkal feltöltened.

A fehérjében gazdag ételek, mint a húsok, a halak, a tojás, a tejtermékek vagy a növényi fehérjék (babfélék) kiválóak az éhség csillapítására.

A „valódi” ételek nem mindig elég étvágygerjesztők, amikor egy édes kényeztetésre vágysz, de a rugalmas hozzáállás hosszútávon megéri.

Ha mégis úgy érzed, hogy a lelkednek szüksége van egy kis édességre, egyél például cukormentes fagylaltot, lehetőség szerint olyat, amit természetes édesítőszerek hozzáadásával készítenek.

Vegyél egy forró zuhanyt

A cukorsóvárgást hosszú évek óta kutatják és a tanulmányokból kiderült, hogy sokak számára a forró zuhany is enyhülést okoz egy-egy falási roham közepette.

Legközelebb, ha csillapíthatatlan vágyat érzel egy szelet csoki után, próbáld ki te is ezt a praktikát!

Állj a zuhanykabinba és engedj magadra vizet. A víz legyen forró, de csak annyira, amennyire el tudod viselni. Hagyd, hogy a forró vízsugár lefolyjon a válladon, a hátadon és teljesen átforrósítsa a tested. Maradj ebben az állapotban 5-10 percet. Amikor kilépsz a zuhany alól, valószínűleg kábultnak érzed majd magad, pont, mintha régóta ülnél egy szaunában. Ezen a ponton a cukorsóvárgásod valószínűleg el fog múlni.

Menj ki a szabadba

Egy másik dolog, ami igazán jól működhet, ha kimész a szabadba sétálni. Ha szeretsz futni, még eredményesebb lesz a hatás.

A friss levegőn való mozgással két legyet üthetsz egy csapásra. Először is elhatárolod magad attól az édességtől, amire vágysz.

Másfelől a mozgás során endorfinok, úgynevezett „boldogsághormonok” szabadulnak fel az agyunkban, ami segíthet a kínzó sóvárgás megszüntetésében.

Ha nem tudsz kimenni a szabadba, végezz néhány kimerítő saját tömeges edzést a lakáson belül.

+ 7 tipp a cukorsóvárság leküzdéséhez

  •  igyál egy pohár vizet
  •  egyél egy marék gyümölcsöt
  •  pihenj és aludj eleget
  •  lehetőség szerint kerüld a stresszes helyzeteket
  •  kerüld el az „elcsábító” helyeket
  •  szedj multivitaminokat
  •  készíts listát az egészséges étkezés előnyeiről és olvasd fel magadnak mindennap

És a legfontosabb: ne éheztesd magad. Egyél naponta többször keveset, lehetőség szerint sok fehérjét, zöldséget és lassan felszívódó szénhidrátokat. Ha pedig nassolni támad kedved, válaszd a cukormentes alternatívákat.

A Gelatiamo Single Zéró cukormentes fagylaltok jó barátként mindig ott lehetnek veled, hiszen hozzáadott cukortól mentesen készítjük számodra, hogy következmények és bűntudat nélkül élvezhesd a fagyizás élményét.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük