Egészséges fagylalt? – Ezekből tudod, hogy jó minőségű fagyival van dolgod!

Fiatalok, idősebbek, gyerekek, nők, férfiak: a hűsítő fagylaltért tömegek rajonganak világszerte. A fagyi a nyár slágerdesszertje. Egy jeges nyalánkság, amivel lehűthetjük magunkat egy izzasztó délután. A fagylaltot nem csak a sokszínűsége és az ízek megszámlálhatatlan kavalkádja miatt kedveljük annyira.

Egészséges fagylalt? – Ezekből tudod, hogy jó minőségű fagyival van dolgod!

Ha egy fagylalt kevés cukorral, vagy természetes hozzáadott édesítővel, adalékok nélkül és kiváló minőségű alapanyagokból készül, akkor egészségesebb választás, mint egy tábla klasszikus csoki vagy egy-két szelet sütemény.

De honnan tudhatod, hogy melyik fagylalt egészségesebb? Hogyan döntsd el, melyiket válaszd?

Vannak szempontok, amikre érdemes nagyobb figyelmet fordítanod, ha például egy-egy speciális diétát követsz vagy egyszerűen csak jobban érzed magad, ha egészségesebb jeges kényeztetésre vágysz.

Döntésedkor ezekre a kérdésekre figyelj oda!

Természetes vagy tartósítószer-bomba?

Számos jégkrém címkéjén manapság az adalékanyagok, az ízfokozók, a kémiai sűrítőanyagok, a szintetikus élelmiszer-színezékek, a kész egyszerű szirupok, a sok cukor vagy a mesterséges édesítőszerek listáját láthatod, ami sajnos azt jelenti, hogy azok nem a legegészségesebb választások.

A legjobb fagylaltokat egész évben friss vagy gyorsfagyasztott gyümölcsökből, gyümölcsvelőkből és valódi alapanyagokból készítik, nem pedig aromák hozzáadásával.

Ha például azt látod a címkén, hogy egy jégkrémben 10 % gyümölcsmix és 9 % gyümölcspüré található, a színezék pedig céklapor, akkor biztos lehetsz abban, hogy igazi gyümölcsből készült.

Hasonló módon a tejszínes csemegék elkészítéséhez felhasznált tej és/vagy tejszín jó minőségű kell, hogy legyen.

Szereted a gyümölcsös fagyaltokat? Kóstold meg a cukor- és laktózmentes Gelatiamo Single Zéró Erdei Gyümölcs jégkrémünket!

Mivel édesítették?

Ha különösen figyeled a cukorbeviteledet, mert cukorbeteg, inzulinrezisztenciás vagy, vagy csak tudatosságból tartod magad távol az egyszerű szénhidrátoktól, a fagylaltvásárlás komoly fejfájássá válhat.

„Vajon hány gombócot ehetek meg belőle?”, „A cukormentes fagyi tényleg egészségesebb?”, „Melyik édesítőszer jobb választás?”

A fejedben kavargó kérdésekre szintén a fagylalt címkéje adhat a legegyszerűbben és leggyorsabban választ. Nézd át a tápérték táblázatot, az összetevőket, valamint csekkold le a cukortartalmát.

Ha diétázol vagy fogyni szeretnél, akkor figyelj arra, hogy a cukor szó mellett az alábbi kifejezések se szerepeljenek a listán: glükóz, fruktóz, kukoricaszirup, méz, nádcukor, agavenektár, kókuszvirág-cukor.

Bár ezek közül néhány jóval egészségesebb, mint a sima cukor, bőven van kalóriaértékük és a vércukorra is hasonló módon hatnak.

Az édesség iránti szenvedély szinte velünk született, ezért a cukor kiváltására számos mesterséges édesítőszert állított elő az élelmiszeripar. Ilyenek az aszpartám, a szacharin, a ciklamát, az aceszulfát-K és sok egyéb.

Ezek használata engedélyezett, de egyes kutatások azt sugallják, hogy ok-okozati összefüggések lehetnek ezek fogyasztásának különféle betegségek kialakulásával. Bár ezek sem az ördögtől való helyettesítők, gyerekek esetében mindenképp kerüld a mesterséges édesítőkkel készült fagylaltokat (is).

A cukormentes fagylaltok között a lehető legegészségesebb opciók úgynevezett cukoralkoholokkal (poliolokkal), szteviol-glikoziddal, vagy ezek kombinációjával készülnek. Poliolok például a xilit vagy a 0 kalóriás eritrit, a szteviol-glokozid pedig a stevia növény kivonata. A legjobb íz és állag elérése érdekében egyes gyártók ezek speciális keverékével édesítik meg a cukormentes fagylaltokat.

A címkén a poliolokat szénhidrátként jelölik, de tudnod kell, hogy például az eritrit egyáltalán nem szívódik fel, és nincs kalóriatartalma sem ugyanúgy, mint a steviának. A xilit kalóriatartalma 40 %-kal alacsonyabb a cukorénál, viszont egyáltalán nem emeli meg a vércukorszintet.

Van-e rosttartalma?

Tudtad, hogy a rostok kedvező hatással vannak a vércukorszint stabilan tartására? Bizony! A rostok lassítják a szénhidrátok felszívódását és csökkentik az ételek glikémiás indexét (GI). Most lehet, hogy nagyot nézel, hogyan kerülhet rost egy fagyiba, pedig sokkal könnyebben, mint gondolnád.

Bizonyos gyümölcsöknek például egész komoly rosttartalma van, ezért is lényeges nézned, hogy valódi gyümölcsből készült fagyit válassz. A Gelatiamo Single Zéró termékcsaládunk jégkrémjeibe mi ráadásul cikória rostot is adtunk, hogy még egészségesebb nassolási alternatívát nyújtsanak számodra.

Ahogy látod, a fagylalt igazán egészséges desszert és könnyen beilleszthető a tudatos táplálkozásba, ha okosan választod meg.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük