Édességek az egészséges étrendben. 5 tipp a fitt nassoláshoz!

Ha az egészséges táplálkozásról van szó, az emberek többsége arra a legkíváncsibb, hogyan illesztheti be az étrendjébe a nyalánkságokat különösen akkor, ha van egy kis súlyfeleslege vagy speciális diétát, például cukormentes étrendet folytat.

Egészséges fagylalt? – Ezekből tudod, hogy jó minőségű fagyival van dolgod!

Az általános forgatókönyv szerint többnyire a klasszikus desszertek, a csipszek, a gyorsételek és a hagyományos cukros édességek landolnak a kukában a kalória- és cukorcsökkentés első napjaiban.

A kezdeti lendületet sokszor az édesség utáni „gyász” követi, hiszen kinek le lábadna könnybe a szeme annak tudatában, hogy minden földi jóról le kell mondania.

Szerencsére nem kell a kert végébe temetni a nassolás élményét, hiszen a diéta alatt is számos finomsággal kényeztethetjük magunkat.

Íme 5 tipp a fitt nassoláshoz!

1# Cseréld le a nasikat egészségesebb alternatívákra!

A napi elfogyasztott ételeinek közel 25 %-a nasikból származik, ezért mindenki azt szeretné, hogy a lehető legtáplálóbbak legyenek azok a falatkák. Ezért ne csak a kalóriákat számold! Nézz a kalóriák mögé, hiszen számtalan olyan snack létezik, ami például zöldségből készül (cékla, zeller, alma stb.), a friss gyümölcsökről nem is beszélve.

Legyen az otthonodban mindig többféle 100-200 kcal közötti csemege, amiknek van értékes tápanyagtartalma is. Nyáron például a Single Zéro erdei gyümölcsös cukormentes jégkrémből 1-2 gombóc garantáltan nem árt meg.

2# Legyen otthon mindig elég gyümölcs

Ha rád tör az édesség éhség, hagyatkozz az anyatermészetre és készíts gyümölcsökből vagy olajos magokból valamilyen édes csemegét. A gyümölcsök gazdagok gyümölcscukorban, de rostokban és vitaminokban is, ezért jóval egészségesebb desszertek készíthetők belőlük.

Egy vegyes gyümölcsös görög joghurt, egy avokádós-banános csokipuding vagy egy málnás kesudiós krém édesítővel ízesítve bármikor bevethető a cukoréhség csillapítására. Ha egy másodpercet sem tudsz várni a nassolással, egyél 1-2 gombóc cukormentes fagylaltot.

A Gelatiamo Single Zéró bodzás limonádé mennyei ízétől szerintünk te is elolvadnál.

3# Korlátozd minimálisra a nassolnivalók választékát!

A változatosság az élet fűszere, de ha a kalóriák szabályozásáról van szó, a kevesebb több szabály lép életbe. A tanulmányok szerint ugyan is minél nagyobb az ételválaszték, annál hajlamosabbak vagyunk a túlevésre. Ha eddig volt nasis polc a konyhaszekrényedben, akkor csökkents a töredékére! Korlátozd a nassolnivalók számát minimálisra. Egy, maximum kettő vagy háromféle csemege bőven elég, hogy kiélhesd a hirtelen rád törő édesség iránti vágyat.

4# Vásárolj kis kiszerelésű édességeket

Igaz a nagy kiszerelés általában olcsóbban jön ki, a túlkínálatnak azonban kevesen tudnak csak ellenállni. Az egészségtudatos életmód népszerűsödésével egyre több termék, így édesség is megvásárolható egyadagos vagy kis kiszerelésben is. Ennek a legnagyobb előnye a kontroll. Míg egy hatalmas zacskó csipszet addig eszel, amíg a szemed kívánja, egy 60 grammos cékla csipsz seperc alatt elfogy anélkül, hogy kajakómába esnél tőle.

A meleg napos évszakokban a lehető legjobb választás pedig az, ha egy nagy séta során nyalsz egy-két gombóc cukormentes fagylaltot.

5# Fagyaszd le a kedvenc desszertjeid!

Az egyszerűbb ételeket egy kis fagyasztással könnyedén át tudod alakítani, ha egy kis változatosságra vágysz. Fagyassz le egy pohár natúr joghurtot darabolt gyümölcsökkel és mézzel kikeverve, és edd ezt egy tikkasztó nyári délután.

A fagyasztott banánt mártsd cukormentes olvasztott étcsokiba és hempergesd meg tört földimogyoróba. Kiváló csemege, meglátod. A biztonság kedvéért pedig legyen mindig valamilyen Single Zéro cukormentes jégkrém a fagyasztódba. Nem csak finomak, de az ujjadat sem kell megmozdítani ahhoz, hogy egy kis édességgel jutalmazd meg magad. A Rákóczi Túróst például egyszerűen nem lehet megunni.

A fagyasztott édességek mellett extra bónuszként szól az, hogy a hideg nyalánkságokat lassan kell élvezni, ezért a kevesebb is kielégítőbb belőlük.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük